Alla inlägg den 11 mars 2015

Av Anita Ahlström - 11 mars 2015 17:23

Nu har första veckan som viktväktare klarats av. Minus 0,8 kilo. Viktväktarna är duktiga på information och jag har fått många broschyrer som hjälp på vägen. Jag har fått en budget bestående av 26 propoint per dag. Sen får jag egentligen använda dom till vad jag vill. Dock ska jag ha koll på frukt, grönsaker, vatten och olja varje dag. Per vecka har jag också en extra pott med propoint 49 st. Dom ska jag använda för att kunna ta en öl åtminstone varannan dag har jag tänkt. Antalet propoint är satt utifrån ålder och vikt och är man som jag gammal och fet så får man inte så många propoints att göra av med. Men frukt och grönsaker är gratis så det gäller att äta sig mätt på dom. Eftersom jag är en korv och ostmänniska så har jag det senaste året ätit kanske en frukt i månaden så det kommer att behövas förändrade rutiner. Vi får se om jag kommer att må bättre - i alla fall hoppas jag ju att mina knän kommer att bli bättre om jag blir lättare. Fördelen som jag märker är att som pensionär har jag mera tid att planera och räkna propoints mot tidigare gånger när jag jobbade och gick hos viktväktarna. Jag ser det som ett långsiktigt projekt.

Ovido - Quiz & Flashcards