Alla inlägg den 2 mars 2015

Av Anita Ahlström - 2 mars 2015 16:15

I morse klev jag på vågen. Jag hoppas den är felaktig! (Den visade fyra kilo för lite för en månad sedan) men i alla fall tänkte jag på min farmor som hade samma kroppskonstitution som jag har. Hon hävdade att hennes våg hade rostat på 80 kilo och vi skrattade åt henne. Men i morse visade min våg 80,3 kilo. Jag har vägt 84 en gång i tiden men det var nog tjugo år sedan. Jag brukar ligga mellan 72-78 och behöver naturligtvis väga under 70 kg. När jag kollar mitt BMI så får jag veta att jag inte bara är tjock utan fet. Jag vankade fram och tillbaka i huset för att smälta informationen i en kvart och sen gick jag in på internet och kollade. Efter en kort betänketid blev jag medlem i Viktväktarna för 590 kronor under 3 månader Läste också att på tisdagar har dom invägning och medlemsmöte i Enköping. Än har jag inte ångrat mig och det har i alla fall gått åtta timmar. :-) 

Ovido - Quiz & Flashcards