Alla inlägg den 6 mars 2015

Av Anita Ahlström - 6 mars 2015 14:37

Vår dammsugare har strejkat ganska länge. Motorn blir varm och det luktar illa och efter en liten stund lägger den av helt. Man kan ju ta det som intäkt för att slippa städa - men till slut håller det inte längre. Dammtussarna hoppar omkring och det är katthår på möblerna. Alltså idag har jag köpt en ny. Jag byter Elektrolux mot en Siemens. Troligtvis blir jag på lika dåligt humör av båda märkena. Jag slår på dammsugaren och efter ett par minuter har jag förvandlats till ett monster. Ilsken och sur och irriterad på allt. Därför fick jag i födelsedagspresent av Arne när jag fyllde 59 år att han skulle ta hand om dammsugaren i framtiden. Det löftet har han hållit ända tills hälsan gjorde att han inte orkade längre. Då skaffade vi hushållsnära tjänster med Rutavdrag. Det funkar jättebra och numera städar jag bara vårt sovrum (det räcker) eftersom Arne har sovrummet som egen zon när tjejerna är här och städar. Tack för Rutavdraget som ger oss "vit" städhjälp till en rimlig kostnad.

Av Anita Ahlström - 6 mars 2015 10:51

Jag glömde min blogg igår!!! Första gången sen första januari. Men igår blev det premiär på att vila middag ute i solen i uterummet. Jag tog en slummer på soffan. Varmt och skönt i solen. På eftermiddagen var jag på Arken Zoo och fick hjälp av Trimmis-Mia att klippa Ior. Han skötte sig bra men när hon skulle klippa klorna på framtassarna satt vi på munkorg och han skrek i högan sky och kastade sig fram och tillbaka. Mia och hennes assistent var fantastiska. Försökte lugna honom medan de höll honom i ett stadigt grepp. Så småningom lyckades dom klippa klorna. Men människorna som var i affären utanför måste ha trott att vi höll på att ha ihjäl hunden som han vrålade. Känns skönt att det är över och jag fick stort förtroende för på vilket sätt dom behandlade Ior. Annars känner jag av "fettsuget" och har vissa abstinensbesvär men så fort jag ska resa mig och känner av smärtan i knäna blir jag motiverad. Jag fick ett gott skratt igår. Arne satt i sin stol framför TV:n och jag kom med ett papper i handen. Han undrade om pappret var till honom och jag frågade om han väntade på något papper. " Nej men jag trodde att du kanske kom med parkeringsböter??? Eftersom jag har suttit så länge i TV-stolen" Han har i alla fall sin humor i behåll. :-)

Ovido - Quiz & Flashcards