Direktlänk till inlägg 16 november 2018

Solen

Av Anita Ahlström - 16 november 2018 15:05

För första gången (tror jag) så är solen framme idag. Har just varit in till stan och gått en promenad med Ior runt Lidl. Idag gick det inte fort. Snigelfart för det fanns så mycket som Ior tyckte luktade gott - och han fick bestämma. Besökte också Specsavers. När jag sätter på mig mina nya glasögon på morgonen kan jag inte läsa tidningen. Dom är så himla starka. Jag trodde att något blivit fel men i förra veckan berättade optikern att det var "min hjärna" som inte ville ta emot!! Jag kunde få en ny synundersäkning men hon var helt säker på att jag behövde så här starka glas. Mina gamla var på3-3,5+ och dom här är 4 och 4,75+. Det är en väsentlig skillnad och eftersom jag inte märkt att mina gamla var för svaga så känns det lite konstigt. Men idag var jag in och sa att jag skulle kämpa med min hjärna ett tag till. Efter ett par timmar så funkar det bättre - och OBS jag tycker dom är jättesnygga i förhållande till mina gamla. I går kväll var jag med Måndagsbönorna och åt på Mitt och Ditt och sen var vi återigen hemma hos Agneta och drack kaffe med tårta som Ulla Lj bjöd på. Vi fick också en sammanställning av golfresultaten 2018. Inte så mycket skryta med. Jag hade varit med 9 gånger och kom näst sist av alla. Jag gläder mig åt att jag hade gjort 13 par. Bättre lycka nästa säsong???? Vi får se hur gärna mitt knä vill gå 18 hål. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita Ahlström - 14 november 2018 21:53

David som har diabetes 2 har fått nya tabletter och han ska även ta en spruta en gång per vecka. Han blir helt utslagen. Sitter på toa och kräks hela tiden. Måste alltså vara hemma från jobbet och i natt sov varken han eller jag något. 41 min stod de...

Av Anita Ahlström - 13 november 2018 22:45

En vecka före varje kommunfullmäktige samlas de moderater som har plats i KF för genomgång av ärenden och diskussioner om övriga frågor i föreningen. Mötet är öppet för alla medlemmar i moderaterna och jag tycker det är intressant och givande att del...

Av Anita Ahlström - 11 november 2018 20:24

I morse när jag lyssnade på radion fick jag lära mig att i Kina firade man dag för singlar 11/11 varje år shoppade alla något till sig själv istället för att få en present på alla hjärtans dag, mors dag eller fars dag. Redan första timmen hade dom ha...

Av Anita Ahlström - 11 november 2018 13:05

Ja jag fick in ny bild på facebook - med hjälp av David som redigerade storleken på bilden. Alltså märks mina rynkor ännu mera. Men det är bara att konstatera - det är så här jag ser ut! I torsdagskväll träffades tennisdamerna för höstens samvaro. Ag...

Av Anita Ahlström - 8 november 2018 17:37

Under flera år har jag fått påpekanden från optikern om att jag behöver kolla min syn. Det är nog 4-5 år sedan jag fick mina glasögon men jag tycker inte att min syn försämrats avsevärt och därför har det inte blivit av att jag bokat tid för undersök...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards