Alla inlägg den 3 mars 2015

Av Anita Ahlström - 3 mars 2015 15:16

Nu är det metrologisk vår men inte är det särskilt vårlikt ute. Snöblandat regn och snålblåst. Men det finns som bekant inte fel väder utan bara fel kläder. På med vinterkappan och gå på stadspromenad med Ior. Skjutsade mannen till lasarettet för kontroll. Det behövs en pigg chaufför - inte en parkeringsplats så långt ögat nådde. Jag fick släppa av Arne och åka runt till Rehabingången och ställa bilen. Dessutom kom vi precis när det skett en trafikolycka vid utfarten från sjukhuset. Efter en stund kom både polis och ambulans. Det var ju nära för ambulansen i alla fall. Efter läkarbesöket åkte jag på mitt första VV-möte. Går att jämföra med AA-möten. En jättesmal hurtig konsulent talade om hur vi reagerar som strutsar när vi äter fel mat. Vi sticker huvudet i sanden och låtsas inte om att vi äter fel saker. Hon konstaterade att dom enda vi lurade var oss själva. På dom senaste 20 åren har mycket hänt. Viktprogrammet går mera ut från individen och det finns många olika alternativa lösningar. Men alla är lika fettsnåla!!! Och det ju det som är mitt problem!!! Jag älskar fett i alla former och äter gärna lassvis med ostskivor - helst 31% fett. Men nu är det slut??? Nu ska jag börja äta frukt och grönt. Hoppas jag kommer att märka förändringen till det bättre. 

Ovido - Quiz & Flashcards