Alla inlägg den 20 mars 2015

Av Anita Ahlström - 20 mars 2015 10:04

Vilken idioti!! Att bankerna inte tar emot pengar!!! Jag har inte brytt mig - för jag tänkte att det måste väl vara något fel och att det "ordnar sig nog". Men hörde igår kväll en man som försvarade att pengahanteringen skulle försvinna för gott. Jag vill ha frihet att välja, pengar eller kort. Jag vill spara i spargrisar till barnbarnen och i madrassen till mig själv! Jag kan förstå att bankerna har olika förutsättningar när de konkurrerar med varandra. Men då kan väl pengar kosta pengar! Sätt en avgift på hanteringen - men ta inte bort den. Redan tidigare får vi ju betala extra när vi växlar till utländsk valuta eller när vi ska hämta postutbetalningar. En del banker har inga bankkontor och arbetar därför under andra villkor. Om det blir lagstiftning drabbar de dom mindre bankerna. Om vi kunder byter till bankkontor som fortfarande hanterar pengar kommer marknaden att självregleras. Men enligt statistiken är vi inte så rörliga när vi väljer bank. Vi är trogna kunder även om vi är missnöjda. Jag tror att min bank Nordea inte vill ha kontanter. Jag har inte frågat och vet därför inte helt klart - men jag ska undersöka saken och kommer att söka efter en bank som även fortsättningsvis vill ha pengar - om det finns någon????

Ovido - Quiz & Flashcards