Alla inlägg den 1 mars 2015

Av Anita Ahlström - 1 mars 2015 13:16

Marinerade marockanska bönor. Vita bönor, soltorkade tomater, mynta och en sjusärdeles massa kryddor blev en spännande och jättegod förrätt/bufférätt. Dessutom har jag bemödat mig och tagit ett foto på anrättningen. Idag har solen varit framme och Ior och jag har tagit en skogspromenad. Man slipper blåsten när man går i skogen. Jätteskönt. Dessutom har jag prövat Arnes gamla piller (från 2003) som han fick av doktorn när han hade ont i höften. Dom har hjälpt mig med mina knän tycker jag. Det utesluter ju inte att jag behöver hjälpa mina knän så dom inte behöver lyfta så många kilon när jag skall resa mig från en låg sittplats. I går kväll åkte en av mina favoriter ut ur Melodifestivalen. Jag hejade på Caroline Wennergren med "Black swan". Hon sjöng som Whitney Houston tyckte jag. Men det räckte inte! Jag röstade inte heller så jag kan inte gräma mig. Efter att ha druckit massor med C-vitaminrik juice var jag klarvaken när det var dags att sova. Löste DN:s fredagskryss om Nordpolen med lite hjälp av google och internet. Toppen att kunna ligga i sängen och använda telefonen som en uppslagsbok. Jag lärde mig lite nytt om historia och geografi.

 


Ovido - Quiz & Flashcards