Alla inlägg den 10 mars 2015

Av Anita Ahlström - 10 mars 2015 13:04

Hur mycket egen trygghet har vi/jag? Diskuterade balans och helhet i livet. I min lilla bikupa Marie-Louise, Inga-Britt och jag kom vi fram till hur viktigt det var att vi hade en egen trygghet i livet och inte förlitade oss på någon/några andra människor. Vi kunde också konstatera att vi kände oss tryggare som seniorer än vi varit tidigare i livet. Tryggheten tyckte vi utgick från vårt egenvärde och självkänsla. Intressanta tankar. Vi pratade också om oron i livet. Hur hanterar vi den? och blir det värre med åren? Vi hittade inga specifika svar utan frågorna fick hänga i luften och bearbetas individuellt. 

Jag har min "må bra" bok: Skriven av Gunnel & Kjell Svärd och utgiven av Pedagogförlaget: Var Positiv! Där kan man bland annat läsa: 

Inse att det är förspilld kraft att oroa sig

Livet är fyllt av småstunder - njut av dem

Det är ett privilegium att få åldras.

När vi blir äldre har vi betydligt bättre utsikt.

Ovido - Quiz & Flashcards