Alla inlägg den 27 mars 2015

Av Anita Ahlström - 27 mars 2015 22:09

Det räcker inte med bara fiberkabel. Det måste också finnas apparatur som tar emot signalen. Vi har haft bekymmer det senaste dygnet och jag skjutsade David till Net on Net i Västerås ikväll för att köpa nytt nätaggregat. Nu fungerar det igen. Arne sitter i sovrummet och tittar på Sverige som spelar fotboll mot Moldavien. Själv har jag tittat på nyheter, Lets dance och Skavlan. Upprörd är jag över att dom tänker höja bensin- och dieselpriserna. Fortfarande har vi på landet ingen möjlighet att åka kollektivt så det drabbar oss även om vi inte bor i glesbygd. Sen tyckte jag att Skavlan uppträdde oproffsigt mot Jimmie Åkesson. Reportrarna på TV4 har rasat för att dom inte fick ha politiska journalister som intervjuade Åkesson när han kom tillbaka från sjukskrivningen. Dom tyckte att det var galet att han skulle få framträda i en "mysig soffa" hos Skavlan. Journalisterna hotade med att sluta på TV på grund av detta. Egentligen tror jag att det hade blivit en sakligare och justare intervju med kunniga reportrar än Skavlans personligt påhopp. Vad man än tycker om Sverigedemokraternas politik måste man väl visa respekt för en partiledare som kommer till sin första intervju efter sjukskrivning och utbrändhet.

Ovido - Quiz & Flashcards