Alla inlägg den 23 mars 2015

Av Anita Ahlström - 23 mars 2015 19:49

Efter laddning fick jag så småningom igång husbilen igår. For iväg och tänkte åka en ordentlig sväng för att batteriet skulle bli fulladdat. Några 100 meter hemifrån förstod jag att det inte skulle bli någon lång färd. Motorn hackade och gick orent och så fort jag släppte gaspedalen dog motorn???? Inte vet jag vad som hänt. Den fungerade ju häromdagen. Goda råd var dyra. Jag hackade mig fram till Mekonomen med kopplingen nedtryckt när jag skulle bromsa och minska farten och samtidigt gasade jag för att bilen inte skulle stanna. Lade nycklarna i deras inkast och ringde till sonen som fick komma med sin Epatraktor och hämta mig. I morse ringde jag verkstaden och undrade om dom hittat en husbil utanför dörren. Dom skulle kolla och ringa mig - men ännu har jag inte hört något. Har spelat på Kryddan idag och även haft ett sammanträde där vi beslutade att köpa 20 bridgemate för 37.000 kronor. Jag använde mitt kreditkort när jag beställde och betalade. Himla bra när banken sedan ringde på eftermiddagen för att kolla att det verkligen var jag som hade skickat en så stor summa pengar. Känns bra att dom har koll.

Ovido - Quiz & Flashcards