Direktlänk till inlägg 20 oktober 2018

Kromsta

Av Anita Ahlström - 20 oktober 2018 17:00

Först måste jag kommentera torsdagskvällen. Bitte och jag spelade tillsammans med Robin och Johan i vårt silverlag i Enaserien. Vi mötte dom som vann förra säsongen ABB Västerås och lyckades spela oavgjort. Kändes som en seger. Nu ligger vi bara näst sist. I fredags hämtade vi Davids moped som var reparerad och klar. Sen hämtade jag Karin och Britt för färd till dambridge hos Anette. Hon hade gjort hemmalagade sushi som var jättegoda. Sen en asiatisk kycklingrätt. Till kaffet åt vi en kladdkaka med nötter. Eva-Lena la upp till mig så sen mådde jag pyton. Alldeles för mycket!!!! Och inte tyckte jag att jag kunde lämna på tallriken. Gammal dålig ovana - hellre sjukligt mätt än lämna mat. Hemma 0.30 och sov gott till halv tio- Åkte direkt till Trögdshemmet för att hälsa på Arne. Han hade precis vaknat och personalen höll på att raka honom. Han var vid gott mod och när vi pratat en stund tyckte han att andra människor måste vara avundsjuka på oss som hade det så bra. Det värmer mitt hjärta att höra honom säga så. Sen till stan och lämnade tillbaka ett par skor som jag köpte igår till David. Han fick bara i stortån i skon. Sen åkte jag till Kromsta lanthandel som hade "marknad". Jag konstaterade att det var lite trist att inte ha någon att göra grejer tillsammans med - men så tänkte jag "skit samma". Jag klarar mig själv. Handlade kryddor, kött och en liten skjärtlapp i fårskinn som jag ska sitta på i bilen. Hem och åt och sov middag!! Om en stund ska jag hämta Bosse för att åka till Curt och Gunilla på middag. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita Ahlström - 16 november 2018 15:05

För första gången (tror jag) så är solen framme idag. Har just varit in till stan och gått en promenad med Ior runt Lidl. Idag gick det inte fort. Snigelfart för det fanns så mycket som Ior tyckte luktade gott - och han fick bestämma. Besökte också S...

Av Anita Ahlström - 14 november 2018 21:53

David som har diabetes 2 har fått nya tabletter och han ska även ta en spruta en gång per vecka. Han blir helt utslagen. Sitter på toa och kräks hela tiden. Måste alltså vara hemma från jobbet och i natt sov varken han eller jag något. 41 min stod de...

Av Anita Ahlström - 13 november 2018 22:45

En vecka före varje kommunfullmäktige samlas de moderater som har plats i KF för genomgång av ärenden och diskussioner om övriga frågor i föreningen. Mötet är öppet för alla medlemmar i moderaterna och jag tycker det är intressant och givande att del...

Av Anita Ahlström - 11 november 2018 20:24

I morse när jag lyssnade på radion fick jag lära mig att i Kina firade man dag för singlar 11/11 varje år shoppade alla något till sig själv istället för att få en present på alla hjärtans dag, mors dag eller fars dag. Redan första timmen hade dom ha...

Av Anita Ahlström - 11 november 2018 13:05

Ja jag fick in ny bild på facebook - med hjälp av David som redigerade storleken på bilden. Alltså märks mina rynkor ännu mera. Men det är bara att konstatera - det är så här jag ser ut! I torsdagskväll träffades tennisdamerna för höstens samvaro. Ag...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards