Alla inlägg den 8 mars 2015

Av Anita Ahlström - 8 mars 2015 13:38

Nu är dom borta! Bosse hjälpte oss att sätta upp snökäppar på vår uppfart för att det ska synas var man ska ploga. Idag har jag tagit bort dom. Tre stycken satt fast i marken så jag hämtade en ispik och kämpade loss dom. Känns bra. Det är varmt och skönt och Ior och jag gick på vår skogspromenad. Två stora rådjur sprang över våran stig men Ior såg ingenting. Han är ju inte särskilt jaktintresserad utan är en liten vakthund. Jag hade för mycket kläder på mig men tänkte på mormor som alltid sa: man ska svettas in våren och frysa in hösten, så blir man inte förkyld och sjuk. Alltså är det lugnt att vara svettig och varm. Jag fyllde också på vatten i vår luftvärmepunp. Trycket ska vara på 1 men minskar hela tiden. Efter ca en månad är det nere på noll och då måste man fylla på vatten. Var vattnet försvinner - vet ingen! Dessutom när jag skulle starta datorn ville inte tekniken! Inget nätverk!! Tack och lov för servicehjälpen som finns här hemma. David fixade "något" och nu funkar det. Prata om vår generations bristande kompetens inom vissa områden. Det är bara att erkänna. Jag är ändå nöjd med min begränsade tekniska förmåga när det gäller datorn, värmepumpen och mina telefoner. Det får duga.

Ovido - Quiz & Flashcards