Alla inlägg den 18 mars 2015

Av Anita Ahlström - 18 mars 2015 09:13

Vilken underbar känsla att gå ut och hämta tidningen i krispig morgonkyla och solsken och höra lärkan drilla i skyn. Lärkan och tussilagon är mina vårfavoriter. Tussilagon har inte kommit till vår dikeskant ännu. Igår när vi hörde fåglarna undrade Loke om dom var svenska eller afrikanska fåglar. Eftersom dom är flyttfåglar så bor dom ju halva året här och halva året i Afrika. Det var en klurig fråga. Vi tyckte nog att vi ville att dom var svenska fåglar så vi bestämde det. Annars byggdes det lego på eftermiddagen och så försökte vi oss på DN:s barnkorsord. När man är 5 år får mormor välja frågor ur korsordet som passar. Korsordet är för barn upp till 11 år. På VV-mötet pratade vi om att sätta oss själva i centrum. Verkligen känna efter vad vill JAG och inte alltid göra vad andra vill. Tänkvärt. Om jag prioriterar mig själv - blir jag glad och nöjd och en källa till glädje för andra. Är det så? eller utvecklas jag till en stor egoist. En balansgång i livet. Jag blir i alla fall glad och nöjd av att hämta och umgås med mina barnbarn. Det ger mitt liv innehåll.

Ovido - Quiz & Flashcards