Alla inlägg den 7 mars 2015

Av Anita Ahlström - 7 mars 2015 20:44

Nu blir jag förundrad! På förmiddagen skrev jag på min blogg och nu är det borta. Jag ska försöka komma ihåg vad jag skrev! Igår kväll berättade Daniel Sjölin på ett känslomässigt sätt om sin mormor som han hade löst korsord tillsammans med. Det fick mig att fundera att jag skulle köpa korsord och lösa tillsammans med Loke och Dante. Hittills har vi spelat kort och pysslat med olika pedagogiska böcker. Vi har sökt olikheter i bilder, klistrat och målat och följt linjer till olika mål och ritat streck mellan siffror. Hoppas dom kommer att gilla att lösa korsord tillsammans med mormor. 

I morse läste jag om den internationella kvinnodagen som infaller imorgon, Jag känner mig inte så engagerad. Är inte frågan om kvinnors lika värde så viktig att den behöver finnas med ALLA dagar på året. Kvinnors löner stiger inte gentemot männens utan gapet ökar istället. Våldtäkter och sexuella trakasserier är så vanliga att man inte bryr sig längre. Jag är glad att mina barnbarn är pojkar. Då kan vi vuxna runtomkring, lära dom att respektera och värdera flickor/kvinnor ett likvärdigt sätt. Skulle jag ha ett kvinnligt barnbarn skulle jag antagligen oroa mig jämt. (förresten det gör jag ändå - om andra saker som kan hända pojkar)

Ovido - Quiz & Flashcards