Alla inlägg den 25 mars 2015

Av Anita Ahlström - 25 mars 2015 15:16

Jaha så börjar jag om. Hade just skrivit mitt inlägg och så raderade jag det av misstag. Kul i jul!!! Idag har jag varit och handlat på Lidl, Willys och Coop. Vanligtvis brukar jag tycka att det är roligt att gå i matvaruaffärer men inte nu! Det är en fix idé och ingenting annat. Bara för att jag inte kan köpa wienerbröd, glass och grädde behöver det ju inte vara tråkigt att handla. Nu är det grönsaker och frukt som gäller. (till mig) David äter efter LCHF och det betyder ju att vi måste ha grädde och feta grejer i kylskåpet. Men att avstå från socker det gäller för oss båda. Till lunch värmde jag potatis och lax med groddar i buljong och det smakade gott och jag blev ordentligt mätt. Hos viktväktarna väljer man själv vad man äter. Man får en budget med ett antal propoints per dag och inom dom ska man hålla sig. Jag har 26 pp per dag och ett wienerbröd kostar 12 pp. Två stycken och min dagsranson är slut. Men min målsättning är att äta det jag tycker är gott och äta mindre om det kostar många pp. På vår stadsrundtur gick vi på en promenad Ior och jag och jag försökte (med betoning på försökte) ta en bild av Sov du lilla videung - än så är det vinter. Solen sken men det blåste iskalla vindar. Som fotograf skulle jag aldrig kunna försörja mig.  

Ovido - Quiz & Flashcards