Direktlänk till inlägg 23 februari 2015

Gös

Av Anita Ahlström - 23 februari 2015 19:59

Har just ätit en fantastisk gös inköpt hos Lobergs nere i Torsvi. Den har legat i frysen ett tag men var lika god som nyfångad fisk. Jag panerade den först i saltat mjöl, sen ägg och till sist panko. Ett asiatiskt ströbröd som jag hittat på senare år och som är helt sanslöst gott jämfört med vårt vanliga ströbröd. Fisken blir spröd och knaprig. Kokt potatis och en hemmagjord romsås på creme fraiche och röd stenbitsorm gjorde måltiden till en fest. Snart ska jag skärpa mig och ta bilder av verkligheten runt omkring mig. Måltiden skulle nog ha gjord sig bra på bild. Det blir ganska tråkigt med bara text och när jag tittar på andra bloggare är det oftast tvärtom. Mycket bilder och lite text. Jag kan konstatera att jag inte är särskilt bra på att se vardagen i bilder. Sen det här med Iors klippning!!! Idag har jag fått låna en hundsax. Jag försökte med våran gamla som var från Adas tid, alltså ca 30 år gammal. Den fungerade inte. Saxen fastnade i ludden. Tog lite smått med en liten sax i ansiktet och på huvudet. Jag ska försöka ta en bild på resultatet - om det blir något. Det blir nog ett långtidsprojekt. Lite i taget.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita Ahlström - 16 november 2018 15:05

För första gången (tror jag) så är solen framme idag. Har just varit in till stan och gått en promenad med Ior runt Lidl. Idag gick det inte fort. Snigelfart för det fanns så mycket som Ior tyckte luktade gott - och han fick bestämma. Besökte också S...

Av Anita Ahlström - 14 november 2018 21:53

David som har diabetes 2 har fått nya tabletter och han ska även ta en spruta en gång per vecka. Han blir helt utslagen. Sitter på toa och kräks hela tiden. Måste alltså vara hemma från jobbet och i natt sov varken han eller jag något. 41 min stod de...

Av Anita Ahlström - 13 november 2018 22:45

En vecka före varje kommunfullmäktige samlas de moderater som har plats i KF för genomgång av ärenden och diskussioner om övriga frågor i föreningen. Mötet är öppet för alla medlemmar i moderaterna och jag tycker det är intressant och givande att del...

Av Anita Ahlström - 11 november 2018 20:24

I morse när jag lyssnade på radion fick jag lära mig att i Kina firade man dag för singlar 11/11 varje år shoppade alla något till sig själv istället för att få en present på alla hjärtans dag, mors dag eller fars dag. Redan första timmen hade dom ha...

Av Anita Ahlström - 11 november 2018 13:05

Ja jag fick in ny bild på facebook - med hjälp av David som redigerade storleken på bilden. Alltså märks mina rynkor ännu mera. Men det är bara att konstatera - det är så här jag ser ut! I torsdagskväll träffades tennisdamerna för höstens samvaro. Ag...

Ovido - Quiz & Flashcards