Alla inlägg den 7 februari 2015

Av Anita Ahlström - 7 februari 2015 11:09

Jag har nyss kommit upp ur sängen men jag släckte inte lampan förrän kl 03.00 i natt. Vi är 10 bridgespelande kvinnor i åldern 46 till 82 år som träffas en gång per månad hemma hos varandra och spelar bridge. I går kväll var vi hos Britt som bjöd på en jättegod gryta med kokos och tillbehör. Sen lägger vi 50 kronor per styck som vi kämpar om att vinna. Förutom en kaffepaus i mitten spelar vi till efter midnatt. Tänk vad roligt att ha ett gemensamt intresse som inte är åldersrelaterat. Någonting som man kan samlas omkring och som hela tiden ger upphov till diskussioner och funderingar på varför vi bjuder och spelar så olika. Ibland vinner man och ibland kommer man sist. Förhoppningsvis med samma goda humör. Ju äldre jag blir desto mer uppskattar jag mina "sociala nätverk" som betyder vänskap och gemenskap. Nästa månad kommer alla hem till oss i Uppmyrby. Jättekul.

Innan bridgen försökte jag gå en skogspromenad med Ior men vi fick ge upp. Mina höga stövlar räckte inte till och Ior drunknade i snön. Han försvann hel och hållen i den djupa snön och vi fick vända hemåt. Jag spolade bort alla snöbollar ur hans päls och kom då på att jag själv skulle bada i vårt badkar. Det har inte hänt på dom senaste 20 åren så det blev lite av ett äventyr. Men himmel så skönt och avkopplande!! Det är inte sista gången jag kryper ned i varmt badvatten här hemma.

Ovido - Quiz & Flashcards