Alla inlägg den 10 februari 2015

Av Anita Ahlström - 10 februari 2015 08:53

Låg i går natt vaken och lyssnade på "Vaken" på radion. Ett bra program som underhåller alla som jobbar natt och alla som inte sover. Där konstaterades att vänliga veckan har startat och olika personer hörde av sig till programmet om hur det skulle påverka deras vardag. Kanske kan man bli extra vänlig mot dom som irriterar en mest. Då funderade jag på - vad eller vilka som irriterar mig mest. Jag kunde konstatera att jag inte blir irriterad så ofta. Tycker jag själv alltså men andra människor kanske upplever mig som irriterad? Men jag blir inte särskilt irriterad i trafiken. Inte heller på människor som tränger sig före i köer. Jag kan reagera på personer som låter "småsaker" , som jag tycker,få stor betydelse och uppmärksamhet. Mest blir jag irriterad på mig själv. När jag slarvar, när jag spelar dålig bridge och när jag glömmer saker. Att bli irriterad tar bara kraft och ork och man får ingenting tillbaka. Hur ska jag då bli vänligare den här veckan? Kanske vara mer hjälpsam och lyssnande och försöka bidra till ett positivt klimat. Kanske kan jag bli vänligare mot mig själv?

Ovido - Quiz & Flashcards