Alla inlägg den 13 februari 2015

Av Anita Ahlström - 13 februari 2015 16:46

Jag brukar köpa kakor på Lidl eller ÖB där dom har billiga småbröd. Bra att ha när Maggan och Bosse tittar in så gott som varje dag och dricker en kopp kaffe. Men idag drog jag mig plötsligt till minnes min mammas 1 , 2, 3, kakor. Socker, smör och mjöl. Enkelt och lätt att röra ihop i matberedaren och forma runda små kulor. Ovanpå la jag ett fruset körsbär. Gick fort och smakade faktiskt mycket godare än mina köptaskakor. Dessutom stämde det som mina vänner har sagt att man blir på gott humör när man bakar. Kanske är det lukten av nybakat bröd som stimulerar känslorna. På eftermiddagen har Dante varit här och vill gärna att mormor sitter på golvet och leker med småbilar. För det gör farmor. Men mormor är värdelös på att leka med bilar. Däremot vill jag gärna pyssla: med målarfärger, pussel eller olika spel. Jag tror det är min brist på fantasi som gör att jag inte klarar att vara polis, bov, monster eller brandman. Det ligger inte för mig helt enkelt. För länge sedan när jag besökte en astrolog förklarade hon för mig att "jag var född mogen". Det är nog därför jag inte är så bra på att leka. Jag gjorde det inte ens när jag var liten. Kanske lite sorgligt  att inte ha något barnasinne, men jag har ju aldrig saknat det.

Ovido - Quiz & Flashcards