Alla inlägg den 20 februari 2015

Av Anita Ahlström - 20 februari 2015 16:32

I många år har jag tänkt och tyckt - äntligen fredag. Som pensionär har det inte längre samma betydelse. Man kan sova länge varje morgon och inte bara på lördag/söndag. Det sociala umgänget på hemmaplan ligger just nu nere vilket betyder att helgerna inte används till middagar och fester som tidigare. Eftersom jag är en person "utan vanor" dvs jag har inte någon speciell dag som jag tvättar/bakar eller städar så flyter dagarna liksom ihop. Det som håller ordning är mina bridgetävlingar som är måndagar, onsdagar och varannan torsdag. I övrigt är det vardag hela veckan lång. Promenaderna med Ior varje dag är det som är inbokat förutom mina åtaganden som mormor så klart. Men under pappaveckorna behövs mina tjänster inte så mycket. Alltså kan jag göra vad jag vill! Vilken lyx! Idag är det vårkänslor i luften och tanken på framtida golfrundor känns positiv och något att längta efter. Det känns ännu mera speciellt efter en storförlust för Pugna (kämparna/vårt bridgelag) i går kväll. Vi förlorade med 1-25. Nu ligger vi tvärsist i vår silverserie.

Ovido - Quiz & Flashcards