Alla inlägg den 15 februari 2015

Av Anita Ahlström - 15 februari 2015 11:21

Så var det klart. Kjell och Per tog hem segern. 18 par spelade och jag och Q kom strax över medel på 8:e plats. Godkänt. Men jag lärde mig något nytt om mig själv igår. Jag tycker och tror att jag klarar negativ kritik utan att påverkas mer än marginellt. Jag är 72 år och har varit med om det mesta i den vägen. Men igår upptäckte jag att jag blev fysiskt sjuk. Kroppen påverkades av mitt sinnelag. Ont i magen och tryck över bröstet blev resultatet av att jag kände mig bedömd som en urusel bridgespelare. Men efter att ha lagt mig i sängen 20.00 och somnat från alltihop känner jag mig återhämtad idag. Solen skiner och jag klarar av att ge gårdagens händelser rätt proportioner. En lärdom som jag ändå drar, är att inte utsätta mig för obehagliga bridgesituationer, om jag kan undvika det. Nu ska jag ta en långpromenad i stadsmiljö(där det är sandat) med Ior och sen ska jag åka till Ekbacken och överraska Gustav med några liter coca-cola som han kan bunkra i sitt egna hus och ha inför sportlovet. Jag tar med mig en dunk bensin också till hans epa-traktor. Det gäller att hitta något som kan glädja en 17-åring.

Ovido - Quiz & Flashcards