Alla inlägg den 17 februari 2015

Av Anita Ahlström - 17 februari 2015 09:29

Jag brukar framhålla att jag inte tittar på reklam och inte påverkas av den. Tidigare har jag svarat på en telefonundersökning om vad jag tycker om reklamen på TV. Jag kunde konstatera att  jag inte ens lägger märke till den. Däremot är jag mycket intresserad av att läsa reklambladen som kommer i postlådan. Framförallt från matbutikerna. Jag är mycket prismedveten när det gäller mat- och specerivaror. Tycker att det är onödigt att betala några kronor "för mycket" för basvaror i hushållet. Det känns meningsfullt att planera utifrån annonsbladen. Knäppt kanske men jag kan göra roligare saker för mina pengar än att "kasta dom i sjön". Jag känner mig också tillfredsställd när jag "sparat" några kronor. Någonstans är det kanske den mänskliga faktorn - samma faktor som gör att man gillar realisationer och utförsäljningar. Nu har jag tid att varje vecka besöka tre olika butiker för att handla billigt. Ett exempel är färdiga köttbullar som jag framförallt köper till David. På Lidl betalar jag drygt 32 kronor för ett kilo medan andra affärer tar mellan 45-50 kronor. Dessutom innehåller Enebybackens köttbullar mindre kolhydrater och är godare. Däremot köper jag gärna oxfilé eller hummer när vi ska äta gott så vi lever inte på blodpudding och gröt.

Ovido - Quiz & Flashcards