Alla inlägg den 28 februari 2015

Av Anita Ahlström - 28 februari 2015 16:23

Skinkstek i ugnen. Lövbiff i tryckkokaren och kycklingfilé i stekpannan. Nu bör det räcka några dagar till oss tre personer. Skönt att samla ihop matlagningen. Sen kan var och en använda micron när hungern slår till. Jag vet!!!! Frukost, lunch och middag - men det fungerar inte så bra i vår familj. Dessutom äter vi inte tillsammans utan Arne äter framför TV:n. David i sin del av huset och jag själv stående vid spisen eller ibland vid köksbordet. Frukosten =kaffe och en hård smörgås äter jag ofta i sängen. Då sitter Arne vid köksbordet och läser tidningarna samtidigt. Hur som helst gillar jag att laga mat och köpte igår vita bönor som jag skall blanda i en sallad med mynta, citron och spiskummin, Läste receptet i Enköpings-Posten. Vi får se om jag gillar smaken. Kul att pröva något nytt. Jag köpte också en stor knippa bladpersilja som jag mixat i matberedaren med smör. Då vissnar i alla fall inte bladen på persiljan vilket annars ofta har hänt mig. Nu är det lördagskväll igen och ny deltävling i melodifestivalen. Vi kommer att titta på programmet från Örebro för att sedan slå över till ViaSat Golf. Bra att somna till.

Ovido - Quiz & Flashcards