Alla inlägg den 3 februari 2015

Av Anita Ahlström - 3 februari 2015 12:29

Efter att ha återskapat (ungefär) min blogg från igår så tänker jag idag fundera över hur jag förhåller mig till samhällsfrågor av olika slag. Under 40 år har jag arbetat i en demokratisk vald organisation, vilket betyder att jag arbetat med olika politiska inriktningar. Alltid har jag förhållit mig neutral och inte agerat i egen sak. Fortfarande har jag svårt för att föra fram mina egna åsikter i offentliga sammanhang. Men nu ska jag börja. 

Igår hörde jag på nyheterna att det skall läggas ett nytt lagförslag om att skolavslutningar eller andra högtidsaktiviteter skall få hållas i kyrkan. Hurra tycker jag. Varför ska inte vi som bor i Sverige och tillhör Svenska Kyrkan få fira på "vårt" sätt. Dom som tillhör andra religioner behöver ju inte tvingas att gå till kyrkan. Jag anser att genom att ta bort traditioner och sedvänjor som funnits i årtionden bäddar vi för att många svenskar röstar på Sverigedemokraterna. Att fira i svensk kyrka kan aldrig betyda att man är emot ett mångkulturellt samhälle. En öppenhet skall gälla alla men inte på bekostnad av ursprungsbefolknngen.

Av Anita Ahlström - 3 februari 2015 12:25

Igår skrev jag ett inlägg som är totalt borta!!! I alla fall konstaterade jag hur glad jag var att vara hemma igen. Nästa gång jag tittar på TV och dom pratar om trafikvarningar kommer jag att förstå. Jag har aldrig kört husbil i värre väder. Det varierade mellan skithalt och snörök och blåst så att jag trodde att jag skulle glida av vägen. I 15 mil körde jag 60 km/tim och till slut kom jag hem med alla ungdomar. Somnade som en stock när jag kom hem.

Ovido - Quiz & Flashcards