Alla inlägg den 24 juli 2015

Av Anita Ahlström - 24 juli 2015 18:11

Förra året gick Ior och jag på promenad i Drömparken ganska ofta, men i år var det första gången idag. Vädret var varmt och soligt och det är ju en fantastisk miljö att gå utefter åpromenaden. Naturligtvis skulle jag ha tagit några foton som jag kunnat visa MEN "det tänkte jag inte på". Nästa gång ska jag försöka. Förra året handlade dom små idéparkerna om olika sagor men i år var det världsdelarna som porträtterades. Med olika växter/blommor men också med olika attribut. I Afrikas monter fanns tex en liten dusch!! Alltså en hörna med korrugerad plåt, en dunk med vatten och en skopa att  hälla med. Antarktis fanns också med - väldigt talande i vitt, grått och is-likt. Många människor mötte jag som verkade på - tillfälligt besök - och det är ju roligt att Enköping kan bjuda på ett så tilltalande objekt. Häromdagen hittade jag av en händelse en film på You-Tube om Enköping en oas nära Mälaren. Stefan Järvetun gick systematiskt igenom turistattraktioner i HELA Enköpings kommun, Fjärdhundraland, Örsundsbro och södra delarna med bland annat bilder från Grönsö. Inte visste jag (jo det visste jag visst) att jag bodde i en sån fantastisk kommun.

Ovido - Quiz & Flashcards