Alla inlägg den 9 juli 2015

Av Anita Ahlström - 9 juli 2015 12:16

Upptäckte just att jag inte skrivit i min blogg sen i söndags!!! Vanligtvis dyker tankar och idéer upp utan att jag behöver anstränga mig men de senaste dagarna har jag helt enkelt "glömt" att jag har en blogg. Egentligen undrar jag varför. Måndagen bestod av bridge och bridge. I tisdags var jag på VV-möte och igår regnade och regnade det. Försökte ändock gå ut på golfbanan men efter 5 hål var både Ior och jag genomblöta och for hem och duschade varmt och sen åkte jag och spelade bridge med Bitte. Ibland fungerar aktiviteter som en flykt från vardagen. Jag stänger av huvudet och gör saker istället. Det känns lite mekaniskt och några kreativa tankar finns det inte plats för. Det är helt enkelt TOMT. Skärpning!!!! Jag förklarade många gånger för min avlidna mor att: Man blir vad man tänker. Det gäller att tänka positiva tankar för att man ska må bra. Det känns som om verkligheten har kommit ikapp mig. Det är svårt att tänka när det inte finns några tankar och det är endast jag själv som kan "fylla på". Nu ska jag sätta mig och läsa en bok så får vi se om den kan fungera som bränsle. 

Ovido - Quiz & Flashcards