Alla inlägg den 2 juli 2015

Av Anita Ahlström - 2 juli 2015 13:39

Nu har jag klarat att spela golf i 12 timmar (inkl lunch). En trevlig runda med trevliga kompisar. Varmt och skönt. Min blomspruta med vatten kom väl till pass. Dessutom hade jag tagit med en "stolpinne" ifall vi behövde vänta mycket ute på banan men den behövdes inte. Allt flöt på ganska bra. På förmiddagen spelade vi bästboll - alltså den i laget som hade mest poäng på ett hål räknades. Själv fick jag ihop 29 poäng så jag var nöjd. På eftermiddagen slog vi vartannat slag på samma boll. Karin slår mycket längre än mig och ibland lite snett, så jag fick spela bollen från ställen på golfbanan där jag aldrig varit förut. På slutet var åtminstone jag trött och fnittrig. Men på 36:e hålet (9:an) slog jag upp vår boll från bunkern på första slaget och la mig ganska bra på green. (men vi fick inte i putten). Vi hade många treputtar!!! Efter golfrundan hämtade jag David som satt på Coop och väntade på skjuts. Hans avgasrör hade gått av så bilen är på Mekonomen. Väl hemma satte jag mig i soffan och reste mig inte förrän jag skulle gå i säng. Jag är glad att jag inte spelar golf idag. Karin och Johan skulle spela Bro-Bålsta men jag är inte avundsjuk. Själv ska jag strax åka med Ior till hundfrisören. Vi har just duschat tillsammans - men han for direkt ut och rullade sig på den nyklippta gräsmattan så han ser förskräcklig ut. Vi kommer nog inte att få beröm.

Ovido - Quiz & Flashcards