Alla inlägg den 15 juli 2015

Av Anita Ahlström - 15 juli 2015 23:38

Lördag, söndag, måndag och idag har jag gått 4 timmar på golfbanan. Jag har verkligen tänkt på att min kondition är OK. Men idag slog jag dåliga golfslag och när jag kom hem höll inte kroppen ihop. Vilken skillnad på bra och dåliga golfdagar. Läste om hur tränare hetsar barn och ungdomar för att vinna i idrotten. Hur kan vi alla hjälpas åt att se spel, idrott och tävlingar som en lek ( i alla fall när det gäller barn). Min syster "myntade" en gång uttrycket: Att det här är min hobby och jag vägrar att ha tråkigt när jag håller på med min hobby" Klokt tycker jag, men ibland tar tävlingshysterin överhand. Det ör jobbigt när det går dåligt!!! Vi är ju inga proffs och lever inte på vår idrott/hobby. Jätteviktigt för barn att få känna sig duktiga även om dom inte är bäst i laget. Det är ledarnas ansvar att idrotten är till för alla barn. Svårt för ledare som sätter vinsten främst. Jag (mormor) har upplevt det och blivit oerhört kritisk till hur idrotten stärker utanförskapet. Men det senaste året har jag också mött ledare som SER alla barn och låter alla barn känna sig som lagmedlemmar och delaktiga i spelet, trots olika förutsättningar. Heder åt dom.

Ovido - Quiz & Flashcards