Alla inlägg den 4 juli 2015

Av Anita Ahlström - 4 juli 2015 14:00

Doktorn är farlig han/hon!!! Jag är bara frisk så länge jag inte går till doktorn för då hittar dom alltid på något somär fel. Så brukar jag tänka. Jag har inget friskt förhållningssätt till sjukdomar. Jag tror att jag fått det i arv från min mamma men det är fult att skylla ifårn sig. Hur som helst är jag den sortens hypokondriker som inte söker läkarhjälp förrän det är absolut nödvändigt. Jag tror att alla mina krämpor är psykosomatiska. Jag vet att jag kan tänka mig sjuk. Jag kan tänka fram eller tänka bort smärta. Alltså aktar jag mig för sjukhus. Till vardags har jag högt blodtryck och måste jag besöka ett sjukhus stiger trycket så det är risk för hjärnblödning! Därför är det så skönt att möta läkare som känner mig och vet hur jag är. Häromdagen hade jag bokat tid för äkta maken. Läkaren förklarade och tog alla prover som finns (mest för att lugna mig - tror jag). OCH alla prover var bra. Fick ett skriftligt svar där doktorn konstaterade att det inte fanns några organiska störningar. Undring: Kan maken också tänka sig sjuk??? eller vad beror hans nedsatta funktioner på? Varför får han inte tillräckligt med luft när han andas? Skönt ändock att veta att proverna inte visade på någon allvarlig sjukdom.

Ovido - Quiz & Flashcards