Alla inlägg den 30 april 2015

Av Anita Ahlström - 30 april 2015 22:31

Vilken känsla - och vilka minnen. Våren är här och vi skall fira den! En gång höll vi på att  kväva Urban för att vi drack förskräcklig äppelsprit från en Polenresa och lindade in honom i en filt med hundhår. Jag glömde att Urban var allergisk. En kväll för 43 år sedan hade jag opererats den 27:e april och kunde inte dansa på Maggan och Bosses fest. Alla killar var artiga och istället för att dansa med mig så satt dom och pratade med mig under en dans. Sen har jag många minnen från olika brasor när vi varit ute med husbilen. Vi har åkt runt och spelat golf. I kväll är det lugnt och annorlunda. Maggan och Bosse har varit här och vi har ätit fläskfilé och glass med frukt och maräng till efterrätt. Ingen brasa! Glädjen idag var att barnbarnet 17 år ringde och undrade om vi kanske skulle vara borta så att han och kompisarna kunde ha förfest i vårt uterum. Himmel så fint att få vara mormor till ett sånt barnbarn.

Av Anita Ahlström - 30 april 2015 00:16

Hoppsan nu gick jag i säng utan att skriva i bloggen. Min dag har varit ok. Bakat muffins med Dante. Hämtade recept på nätet. Jag har aldrig lagat muffins tidigare. Dom blev goda enligt barnbarnen. Fixade kvällsmat till Ekbacken och skjutsade hem alla tre barnbarnen. I Ekbacken finns en våg som mäter fett. Gustav hade 9%fett och mormor hade 40%. Alla ska ha under 30%. Så nu vet jag vad målet är 


Ovido - Quiz & Flashcards