Alla inlägg den 7 april 2015

Av Anita Ahlström - 7 april 2015 15:19

Har just varit och bokat tid för kloklippning för Ior på eftermiddagen. Förra gången skrek han ju i himmelens sky så vi får se hur det går. Varit på promenad i det fina vädret och bokat en verkstadstid för Corsan. Byte av ljuddämpare och koll av kopplingen. Sen kontaktade Mekonomen mig och förklarade vad "felsökning" innebär. Det var inte så som jag skrivit att ju sämre kvalificerad personal - desto mera debiterad tid för felsökning. Hon skulle återkomma om reparation eller byte av bränslepump. För att jag inte skulle få lappsjuka tog jag bilen till Ikea igår och Arne åkte med. Vill köpa en ny matta till vardagsrummet men hittade ingen som jag ville ha. Inköpet för dagen blev två plastburkar. Arne och Ior satt kvar i bilen. Arne orkade inte gå runt i affären men jag följde alla gångar och på kvällen hade jag 13000 steg på mitt aktivitetsarmband. De flesta stegen hade Ikea genererat. Såg ett bra TV-program på Kunskapskanalen i går kväll. Digital fasta ett medel mot stress? Information från hela världen hur människor blir stressade och utbrända av arbetslivet. Frågan var - kan man inte varva ned förrän man går i pension? I Bhuthan ett land långt bort i Asien hade kungen lagt fast ett mål om bruttonationallycka. Alla i landet skulle vara lyckliga - och enligt de intervjuer som reportern gjorde verkade det som om målet uppfyllts. Någonting för vårt land????

Ovido - Quiz & Flashcards