Alla inlägg den 5 april 2015

Av Anita Ahlström - 5 april 2015 13:15

Jag har just skrivit ett mail till Mekonomen. För två veckor sedan behövde jag akut hjälp med husbilen och ställde den utanför verkstaden. Ringde på måndagen och fick sedan besked om att en kille skulle komma och mäta på torsdagen, Hörde ingenting och ringde. Dom hade haft mycket att göra och på torsdag = nästa torsdag skulle en kille komma. Varje gång har dom pratat om kostnaden för felsökning. Jag har tyckt till i mitt mail. När jag lämnar bilen till en etablerad verkstad räknar jag med att dom har proffsig och yrkeskunnig personal som kan hitta vad som är fel. Om reparationen sedan blir dyr är det OK men att jag ska betala för felsökning tycker jag är ett underbetyg för verkstaden och visar att dom inte har nödvändig kompetens. Det har jag påpekat - vi får se om jag får något svar. Dessutom har jag hjälpt Bosse med Maggans telefon. Igårkväll ringde vi hennes nummer och hamnade hos en man som fått Maggans telefonnummer till sin jobbtelefon. Obs Maggan hade 700 kronor i samtalspott! Ringde Telia idag. Har man inte använt sin telefon på ett år avvvecklas den! Inget meddelande till abbonenten! Kanske kan man få pengarna tillbaka men då måste man skriva ett undertecknat brev till Telia i Luleå. Då får man betala en administrationsavgift på 125 kronor. Men jag skall i alla fall försöka få tillbaka lite pengar. Sen är det bra att Apoteket är öppet på påskdagen. Då kunde jag hämta medicin till Arne som hade slut. Promenerade också i Drömparken där dom hade tusentals med blommande krokus. (Jmfr med min enda)

Ovido - Quiz & Flashcards