Alla inlägg den 4 april 2015

Av Anita Ahlström - 4 april 2015 23:38

En annorlunda! Förra året var Arne och jag i Spanien och i massor av år har familjen haft en golfturnering i Danmark eller Spanien. Men tiderna förändras! Nu har vi tittat på TV tillsammans med Bosse och Maggan och sett ett bra program om Eurovisionsschlagerns historia. Trots propoints har jag druckit whisky, snaps och öl. Vi åt hummer och ägg, sill och färsk potatis och oxfilé och potatisgratäng. Det var svårt att bestämma i vilken ordning vi skulle förtära de olika rätterna. Kaffe och lösgodis passade Maggan innan dom just lämnat oss. Nu väntar golf på TV innan vi somnar. OCH vilka positiva tankar har jag idag? Ibland tar det ett tag innan man hittar några. OCH just nu ger jag upp!!!!

Av Anita Ahlström - 4 april 2015 08:33

Trots att det nu är påskaftonsmorgon väljer jag att gå tillbaka till igår. Jag försökte få in en bild i går morse men datorn och jag var inte vänner. Men nu lyckades jag. Jag ville beskriva min obefintliga trädgård. Det måste vara mycket härdiga växter om dom skall komma upp ur allt gammalt gräs. Men till min glädje orkade en krokus titta fram och glädja familjen. Det visar att allting går - om man bara är ihärdig. Kl 11.00 kom Barbro och Rasmus. David hade lovat att vara hundvakt medan Barbro och jag spelade Långfredagsbridge från kl 12.00 till 22.00 Allt gick bra och det var jätteroligt att spela med Barbro. Det var första gången vi spelade tillsammans med vi var båda mycket nöjda med vår insats. Vi var 28 par som spelade och på första omgången kom vi 9:a och på andra omgången på 8:e plats. Bra kämpat!   

Ovido - Quiz & Flashcards