Alla inlägg den 11 april 2015

Av Anita Ahlström - 11 april 2015 21:35

Har köpt några små stackars pelagoner för 10 kronor styck och idag har jag planterat dom i en självvattnande kruka. Jag ska verkligen försöka skydda dom för kalla nätter med frost. Två år i rad har mina pelagoner frusit ihjäl. Ett år kom dom tillbaka efter någon månad men förra året var dom heldöda. Gick en skogspromenad idag. Solen sken och fåglarna drillade i skyn. Nu är det verkligen vår! Satt ett par timmar på altanen och löste korsord i solen. Blev sömning och la mig på soffan och sov middag. Pensionärslivet är inte så dumt ibland. Var ute på framsidan och chippade några golfbollar. Alla ramlade in i granhäcken så jag lät dom ligga. Försökte finna ro i att "bara" vara hemma. Marianne var förbi med sina krukor med tomatplantor. Vi fick inbjudan till Celsias dop i Solna i början av maj. En jättesöt tjej på tre månader. Jättekul med ytterligare en bebis i släkten.

Ovido - Quiz & Flashcards