Alla inlägg den 15 april 2015

Av Anita Ahlström - 15 april 2015 22:21

Barnbarnen fick välja om dom ville att jag skulle komma tidigt och hämta dom eller om dom ville vara kvar i skolan/dagis och leka med kompisarna. Gissa om mormor blir glad när båda vill att jag ska hämta direkt efter skolans slut. Loke hade haft nationellt prov (3:e klass) i matte och tyckte att det gått skapligt men berättade att en klasskompis hade gråtit hejdlöst för att han hade räknat ytan i stället för omkrets. Resultathetsen börjar tidigt. Dante var på ett strålande humör och sjöng hela vägen hem om grisarna som ramlade ur sängen och slog i huvudet. Han hade promenerat från Bergvreten till Tingshuset och sett på barnteater. Därifrån "grissången". Hemma blev det köttbullar till Loke, ägg till Dante och sen varsin hembakad kanelbulle. Vanligtvis brukar det vara fejd om TV-program Disney Junior eller Disney XD. Men Dante börjar bli så stor att det är spännande att titta på storebrors program. TV-tittandet varvades med spel på telefon och på mormors platta. Halv fem startade vi hemfärden till Ekbacken dit mamma redan hade kommit hem. Själv åkte jag hem och gjorde mig "fin" i tights, klänning och högklackade skor innan jag åkte på bridgen.

Ovido - Quiz & Flashcards