Alla inlägg den 28 april 2015

Av Anita Ahlström - 28 april 2015 23:30

Vilken härlig årstid. Nu börjar alla träd slå ut och en del träd är översållade av rosa blommor. Men nu känns också den så kallade vårtröttheten. Jag tittar mig omkring och ser alla saker som måste göras. Garaget, Davids rum, smutsen på golven m m. Och jag blir så himla tröööött. Ibland tror jag att jag är sjuk - men som den hypokondriker jag är så förstår jag ganska snart att jag är frisk och kry. Kanske är det latmasken som slår till. Varit på vägning idag och ett skutt nedåt (om man nu kan skutta nedåt) Nu har jag lyckats med dom första fem kilona. Eftersom det inte syns och inte märks på mina kläder kan man förstå hur nödvändigt det är att fortsätta året ut. Hämtat barnbarnen som glädjer mig mycket och imorgon vill dom bli hämtade direkt efter Lokes skola och sen ska jag baka med lillkillen. Muffins och chokladbollar (negerbollar) är begärt. Det ska vi kunna uppfylla hoppas jag. Just hemkommen från ytterligare en tävling i bridge. En lagtävling mot Västerås bridgeklubb. Vi var 12 par från Enköping. Vi vann matchen knappt men inte berodde det på mig och Eva-Lena. Vi kom trea från slutet. Det är där någonstans min bridgeförmåga ligger. Det skulle naturligtvis vara kul att någon gång inte komma bland dom sista. MEN har man fyllt 40 år då är man mogen och orkar förlora eller????

Ovido - Quiz & Flashcards