Alla inlägg den 2 april 2015

Av Anita Ahlström - 2 april 2015 10:20

Idag höll jag på att "bryta ihop"! Letade efter de få påsksaker vi har i förrådet men hittade dom inte. Så´nt klarar inte jag.  Men efter ett mindre ilskeutbrott fann jag dom under alla julsaker. Sen gick Dante och jag till skogskanten och klippte av några björkgrenar för att sätta fjädrar i. Så  h i m l a kallt. Vi höll på att förfrysa händerna. Men väl inne igen lagade vi en kladdkaka med äpplen i. Äpplena skakade vi i råsocker och kanel så nu doftar det gudomligt i hela huset. Sen har vi spelat ett nytt sorts monopol där ingen av oss förstår reglerna så vi har skapat egna. Det blir så roligt då, för Dante får alltid vinna över mormor. Han är mycket väl medveten om att det är bara när man spelar spel med mormor som man är garanterad vinnare. Sen har vi mätt hur mycket han har vuxit. På en målad vägg i vardagsrummet har vi ritat streck över hur barnbarnen har vuxit de senaste åren. Jag kan inte annat än le när jag tänker på att det är viktigare för mig att ha målade blyertsstreck än att ha rentvättade ytor. Dessutom är det så att ingen av våra bilar är städade inuti ännu!! Jag skyller på kylan.

Ovido - Quiz & Flashcards