Alla inlägg den 18 april 2015

Av Anita Ahlström - 18 april 2015 16:49

Först om poddare. En ljudfil på datorn = podcast. Pod från Ipod och cast egentligen broadcast/sändning från engelskan. En person som sänder ljudfiler på datorn = poddare och en som sänder om aktier= börspoddare. Solklart - eller hur? Varje dag lär man sig något nytt. Mycket bra! Idag är det Enköpingsmässa och samtidigt vårmarknad i stan. Det kryllade av människor och det var liv och rörelse överallt. Men inga bilar. Stan var så gott som avstängd. Ior och jag trängdes på Kyrkogatan bland alla knallar och jag gjorde som vanligt - köpte en marknadspresent till mig själv. I år blev det en bra grej. Ett nytt telefonfodral till min Samsung. Mitt gamla var vitt men hade blivit svart av smuts så det behövde förnyas. Sen träffade jag många bekanta och pratade bort en stund här och en stund där. Trevligt och folkligt. Det känns verkligen att det är vår i luften och att vi människor påverkas av vädret. Alla pratar och ler när man möts och det känns nästan som att vara någonstans söderut. 

Ovido - Quiz & Flashcards