Alla inlägg den 17 april 2015

Av Anita Ahlström - 17 april 2015 15:27

Jag prenumererar på Affärsvärlden på e-mail och idag stod det i tidningen om att en rättegång inletts mot en börspoddare??? Undrade vad det betydde och slog upp ordet på google. Där stod om Börspodden som var en podcast. Jag läste men förstod inte ändå. Kollade ytterligare och då fick jag förklaringen att det var som ett radioprogram där John och Johan (två daytraders) pratade om aktiebörsen. Men - himmel - så EFTER man är. När vår aktiesparklubb "Tramsinvest" upphörde slutade jag att intressera mig för aktiemarknaden och vips så förstår jag inte ens vokabulären inom området. Det har i alla fall väckt min nyfikenhet och jag kommer snabbt att lyssna och ta reda på lite grundligare vad orden står för.

Ovido - Quiz & Flashcards