Alla inlägg den 23 april 2015

Av Anita Ahlström - 23 april 2015 19:32

Tänk att ägg kan smaka så olika. Strax intill Ekbacken kan man köpa ägg i en äggbod och lägga pengar i en burk. 30 ägg för 40 kronor. Dom är färska och smakar gudomligt jämfört med de ägg som jag tidigare köpte i matvaruaffärerna. Dessutom är det nyttligt med ägg (inga begränsningar numera) och man får mycket protein för lite propoints. Sen har jag blivit lite av en "ordnörd". Vad är fultvätt!!! Jag slog upp ordet i Svenska Akademins ordlista men det fanns inte. Däremot stod det i Enköpings-Posten i dag att kommunen hade givit blommor till dom som tvättade bilen i Statoils biltvätt i stället för att "fultvätta" bilen. Av artikeln kunde man utläsa att tvätt av bil på garageutfart eller på annan plats förstör miljön = fultvätt" så därför är det bra om vi alla tvättar bilen på mackarna. Ibland känner jag mig som gäst på vår egen planet!!! Om biltvätt förstör miljön måste det väl gå att ordna så att tvättmedlen blir miljövänliga??? eller är det smutsen på bilen som förstör miljön?? Ja - nu kan man ju skylla på miljön när man inte tvättar bilen hemma och på ekonomin när man inte tvättar bilen på bensinmacken. Fram för smutsiga bilar - eller???

Ovido - Quiz & Flashcards