Alla inlägg den 13 april 2015

Av Anita Ahlström - 13 april 2015 21:38

I natt fick jag en ny idol. Jordan Spieth som vann Masters i golf. Vilken kille! 21 år och en svärmorsdröm. Mån om familjen, ödmjuk inför sin kompetens och artig och sympatisk i alla intervjuer. Hade tid för mamma, pappa, bror, farfar och flickvän efter segern. Positiv inför alla åskådare. Jmf intervjun med vår svensk Jonas Blixt! Även om man är besviken - får man bete som en utomjording - utan att få kritik? Kommentatorerna försvarade honom! Idag fungerade dom nya apparaterna på Kryddan. Toppen!!! Bridgeresultatet var klart så snart sista brickan spelats. Vi var 26 par och Katarina och jag klarade av en 9:e placering. Hade jag lyckats lite bättre med mina utspel hade det gått ändå bättre. Direkt efterbridgen -  hem och hämtade Bosse och Maggan som följde med in till stan och hämtade Corsan från verkstaden. Dom hade bytt ljuddämpare. Hem och skrev meij till EPBK:s medlemmar om resultatet. Värmde fisksoppa till Arne och sen iväg på Inner Wheel. Åt återhållsamt med tanke på vägning imorgon på viktväktarna. Ikväll hade vi besök av två fantastiska kvinnor som tillsammans arbetare med "Klänningsmide" i en atelje i Teda. Dom berättade intressant och inspirerande om hur alla kunde sy en klänning på en dag ute hos dom. Återbruk var deras ledord och man kunde sy klänningar av det mesta - gardiner eller handdukar eller annat tyg som kunde återanvändas. Kreativt och kul. Just när vi sitter där får jag SMS från viktväktarna. Vägningen i morgon är inställd p g a sjukdom. Ha Ha då hade jag kunnat äta kakan till kaffe!

Ovido - Quiz & Flashcards