Alla inlägg under september 2015

Av Anita Ahlström - 4 september 2015 18:14

Och vart tog torsdagen vägen??? Jag skjutsade Arne till kirurgen för koll av urinblåsan kl.09.00 Allt var OK. Sen till Mekonomen för hjälp med upphängning av avgasrör. Jag fick vänta och åkte till ICA och köpte 40 ostfrallor till bridgen ikväll. Sen väntade jag på husbilen och sen hem och sov middag (jag hade varit vaken halva natten). Vaknade och hämtade barnbarnen på dagis och i skolan. Hem och lagade mat till Ekbacken för att Lovisa skulle slippa (hon har ju inget kök). Skjutsade hem Loke och Dante och maten och sen in till Eriksgatan där vi hade vår silverserie. Jag spelade med Barbro och vi gjorde verkligen så gott vi kunde. En giv där jag borde ha spelat hem en utgång kostade oss en massa minus, men annars tyckte jag att det gick skapligt!!! Men man kan inte annat än imponeras när vi fick stryk med 25-4. Jag tycker i alla fall att det är roligt att spela mot duktiga motståndare. Idag har jag spelat golf med Bosse och vi fick sällskap med två andra herrar. Jag hade 96 slag brutto och 34 poäng. Jättenöjd efter misslyckandet på Örbyhus. Som sagt - man kan komma igen. 

Av Anita Ahlström - 2 september 2015 22:29

Nu har det gått tre dagar sedan jag skrev senast. Framförallt beror det på att jag varit på golfresa med mina kompisar i Måndagsbönorna. Vi har varit två dagar i Örbyhus, norr om Uppsala, och spelat golf och ätit middag på golfrestaurangen. Jag körde husbilen som jag kunde parkera alldeles bredvid hotellet där alla andra bodde. Men Ior och jag sov i husbilen och han kunde lugnt stanna där på kvällen när vi åt och umgicks. Allt var toppen förutom mitt golfspel. Jag kom sist båda dagarna och det är jag inte så van vid. Men jag har inte höjt mitt handikapp så det svarar mot min nuvarande golfförmåga. Och man brukar ju komma tillbaka efter "svackorna" så jag har gott hopp. Idag har jag besiktigat husbilen. Inga stora anmärkningar. Jag måste byta däck även på husbilen och sen måste gummiringarna som håller avgasröret bytas ut. Dante har gjort en liten "tandoperation" idag. Han hade sex hål i sina mjölktänder och ett hål var så stort att dom måste ta bort tanden. Han var jätteduktig och när jag hämtade Lovisa och honom på Ekbacken visade han stolt upp sitt stora tomrum i överkäken och tanden som låg i en liten ask. Sen åkte jag till däckverkstaden som bytte framdäcken och upptäckte att dom var mindre än dom tidigare så nu måste vi även byta bakdäcken. Ända från kl 14.00 till 20.30 har vi haft strömlöst hemma. Det var så trist och tråkigt att jag bestämde mig kl 18.00 att kasta mig iväg och spela bridge. Karin var jourspelare så vi kämpade och kom på 5:e plats av 20 par. Mer än godkänt tycker jag.

Ovido - Quiz & Flashcards