Alla inlägg den 9 september 2015

Av Anita Ahlström - 9 september 2015 12:42

Det är ju ganska många år sedan almanackan ändrades och att Anita fick en namnsdag och ändå kommer jag aldrig ihåg när den infaller. Men andra gör det så jag har blivit gratulerad idag. Annars är det Viktoria som gäller!! Mormor, mamma, jag och min dotter heter alla Viktoria och då har vi namnsdag 12 mars. Det är en viktig dag som jag gärna firar. Solen skiner och fram på förmiddagen känns det som sommar. Lita kallt på morgnarna. Kappa över nattlinnet när jag hämtar tidningen behövs. Jag tror jag vaknade ILSKEN idag. Jag har sovit som en stock och har inga besvärligheter framför mig men ändå bubblar det av dåligt humör inom mig. När vi fick bredband grävde dom upp vår asfalt på uppfarten och nu var det en grop där. Jag skyfflade grus på skottkärran (nästan inget luft i däcket) och fyllde upp gropen. Sen tog jag husbilen och åkte och fick nya däck baktill. Under tiden gick jag på långpromenad med Ior. Kändes lite bättre. Hem och lagade lunch till Arne. Själv åt jag en burk kalla kikärter. Inte blir man gladare av så´n mat. Jag skryter ju med att jag bara äter sådant jag tycker är gott, eftersom jag äter små mängder. Jag kan inte förklara valet av kalla kikärter. Vill jag känna mig som en martyr kanske? Strunt samma - nu ska jag röja i vårt "förskräckliga" garage och åka till återbruket. Det kommer att kännas bra - tror jag.

Ovido - Quiz & Flashcards