Alla inlägg den 29 september 2015

Av Anita Ahlström - 29 september 2015 08:37

Va´jag är avundsjuk på alla människor som gillar hösten. Jag läser om många som skriver om hur höstens färger gör dom glada och inspirerade. Hur luftens krispighet stimulerar dom. Och hur skönt dom tycker det är att krypa upp i soffan och tända ett ljus. Jag försöker ta till mig alla positiva synpunkter. Jag gillar våren och när hösten kommer förebådar den bara mörker, kyla och vinter. Jag borde ju kunna vänta tills vintern kommer innan jag lider av årstiden. I morse vår det plus 2 grader när jag hämtade tidningen - MEN solen sken och det var EGENTLIGEN ganska fint. Men jag började genast tänka på att jag måste tömma husbilen på vatten och byta däck på Saaben. Nu ska jag i alla fall kläda på mig varma kläder och gå på promenad med Ior och jag ska verkligen försöka titta på allting omkring mig som är vackert.

Ovido - Quiz & Flashcards