Alla inlägg den 10 september 2015

Av Anita Ahlström - 10 september 2015 14:27

Satte in två stora ytterfileér i ugnen och sen åkte Ior och jag till stan. Arne fick ett tidur i handen och skulle stänga av ugnen efter 40 minuter. Ljudet på tiduret var så lågt att han inte hörde när det var klart utan efter en och en halv timme kom jag hem och då hade han just stängt av ugnen. Köttet hade en innertemperatur på 100.7 grader, men det fantastiska är att när vi nu har ätit av fileén är den saftig och jättegod. Det gjorde ingenting att den stått länge i ugnen. Den låg nere i en stekgryta med massor av purjolök ovanpå. Varje dag lär man sig något nytt. För första gången i mitt liv har jag lämnat ett par byxor till skräddaren för uppläggning. Jag köpte "dyra" lila byxor i golfshopen och hade inte någon lila tråd. Så istället för att köpa tråd fick skräddaren sy upp dom. Kostnad 100 kronor. Tråden skulle nästan ha kostat lika mycket. Idag känns humöret bättre. Visserligen tänkte jag spela golf men det gick inte för banan var upptagen hela dan. Men igår kväll spelade jag bridge med Thomas och vi kom 2:a av 17 par. Jag kanske inte är så dålig i alla fall.

Ovido - Quiz & Flashcards