Alla inlägg den 5 september 2015

Av Anita Ahlström - 5 september 2015 19:06

Upplands bridgedistrikt hade årsmöte idag och Bitte och jag representerade EBS och EPBK. Inga svårare beslut och revisorerna var imponerade av styrelsens arbete. Efter förhandlingarna var det tävlingsspel (singel) där man får möta 12 olika partner. Bitte och jag började och redan då fick jag veta att jag betedde mig fel. Jag satt med mina kort och sa att jag tyckte det var svårt att bjuda. Det var en otillåten upplysning till min partner och dessutom bjöd jag sedan FEL och höll mig inte till det formulär vi fått. Sen fortsatte det i samma stil hela eftermiddagen. Det kändes som ingenting jag gjorde var riktigt!!! När jag spelar i Uppsala känner jag mig verkligen som "kusinen från landet". Jag är jättekänslig för det sociala klimatet och i bridgelokalen i Uppsala finns det ingen spelglädje tycker jag. Egentligen har jag vetat det länge - men jag glömmer lätt - och tror att det skall bli roligt och trivsamt. Men mitt självförtroende i bridge försvinner helt och det visar sig också i resultatet. Idag kom jag näst sist. Länge låg jag sist men på slutet blev jag bara 39 av 40 spelande par. Efter tävlingen bjöds alla klubbrepresentanter på middag. Jag skyndade mig att åka därifrån innan måltiden och det var det bästa på hela dagen. Jag kunde själv bestämma att jag skulle åka hem.

Ovido - Quiz & Flashcards