Direktlänk till inlägg 21 oktober 2015

Inbrott

Av Anita Ahlström - 21 oktober 2015 10:07

I går kväll halv sex kom jag till bridgelokalen med Ior för att vara tävlingsledare för bridgen. Upptäckte först att låskolven var öppen och i nästa minut såg jag att det var åverkan på dörr och dörrkarm. Jag blev stående och vågade inte gå in!!! Kanske lite löjligt - men tänk om det var några kvar där inne. Den enda i styrelsen jag hade telefonnummer till var Bitte så jag ringde henne. Hon återkom efter fem minuter och talade om att hon inte fått tag på någon i styrelsen som bodde i stan. Då kom ett par bekanta som jag bad om att följa med in. Inga människor fanns men kassaskåpet var uppbrutet och den låsta dörren till kontoret var uppbruten. Jag ringde polisen som kom och ville att vi inte skulle röra oss i lokalen för att dom skulle hitta fotspår. Vi gjorde en kompromiss så vi fick gå i köket men dom satt upp blå/vita remsor omkring kassaskåpet och kontoret. Vi hade inga pengar i lokalen så bytet blev noll. Men lite läskigt för dom hade fått tag i nycklar. Idag gör polisen en teknisk undersökning. Annars var det en lugn dag. Jag gladdes åt min platta. Jag tittade på Så mycket bättre och innan jag somnade tittade jag på Halv åtta hos mig. Nu ska jag nog inte ge bort någon mer platta!!! Dessutom har vi ett nystädat hus. Var fjärde vecka kommer ett företag och städar hela huset förutom sovrummet, där Arne har en fristad medan städningen pågår. Skönt med ett rent hem - i alla fall en dag - innan hund och katt sprungit runt med smutsiga fötter. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita Ahlström - 16 november 2018 15:05

För första gången (tror jag) så är solen framme idag. Har just varit in till stan och gått en promenad med Ior runt Lidl. Idag gick det inte fort. Snigelfart för det fanns så mycket som Ior tyckte luktade gott - och han fick bestämma. Besökte också S...

Av Anita Ahlström - 14 november 2018 21:53

David som har diabetes 2 har fått nya tabletter och han ska även ta en spruta en gång per vecka. Han blir helt utslagen. Sitter på toa och kräks hela tiden. Måste alltså vara hemma från jobbet och i natt sov varken han eller jag något. 41 min stod de...

Av Anita Ahlström - 13 november 2018 22:45

En vecka före varje kommunfullmäktige samlas de moderater som har plats i KF för genomgång av ärenden och diskussioner om övriga frågor i föreningen. Mötet är öppet för alla medlemmar i moderaterna och jag tycker det är intressant och givande att del...

Av Anita Ahlström - 11 november 2018 20:24

I morse när jag lyssnade på radion fick jag lära mig att i Kina firade man dag för singlar 11/11 varje år shoppade alla något till sig själv istället för att få en present på alla hjärtans dag, mors dag eller fars dag. Redan första timmen hade dom ha...

Av Anita Ahlström - 11 november 2018 13:05

Ja jag fick in ny bild på facebook - med hjälp av David som redigerade storleken på bilden. Alltså märks mina rynkor ännu mera. Men det är bara att konstatera - det är så här jag ser ut! I torsdagskväll träffades tennisdamerna för höstens samvaro. Ag...

Ovido - Quiz & Flashcards