Alla inlägg den 14 oktober 2015

Av Anita Ahlström - 14 oktober 2015 10:10

Jättemysigt att gå ut i husbilen och sitta i sängen och titta på TV och samtidigt spela på plattorna! Jag lånade ut min platta till Dante och storebror hjälpte honom att installera samma program som han hade på sin platta. Fantastiskt att ha så digitala barnbarn. Jag försöker hänga med men hur man spelar dom populära internetspelen - där går jag bet - trots att barnen så pedagogiskt som möjligt försöker lära mormor. Wordfeud och Candy Crash räcker för mig. Jag hade bäddat för mig och Ior i mitten av husbilen och barnen fick husera ensamma i dubbelsängen därbak. Men dom är vana vid att mormor ligger i mitten - så när dom skulle sova ville dom att jag skulle ligga där. Kan det bli mysigare som mormor än att få ligga i mitten och hålla båda barnen i i handen samtidigt som vi ligger och småpratar innan dom ganska snabbt somnar. Men kl 03.00 väckte Loke mig och hörde larmsignaler. Ordentliga varningssignaler???? Dante vaknade också och så småningom fattade jag att det var parabolantennen som varnade. För vad vet jag inte. Dante tog chansen och tyckte att nu kunde han väl få fortsätta och spela på plattan, men för att få honom att somna om fick jag flytta till dubbelsängen ytterligare en stund. Dante somnade om direkt men Loke tyckte det blev trångt med mormor i sängen så han var glad när jag flyttade tillbaka till Ior och min säng. Nu på morgonen är parabolen helt död. Vi har ätit frukost och jag har skjutsat dom till dagis och skola till kl 08.00 Lite tomt blir det när jag lämnat dom. Arne sitter framför TV:n och sover och jag har satt på en tvättmaskin. Åker nog till stan och promenerar med Ior. Där skjuter dom i alla fall inte älg!

Ovido - Quiz & Flashcards