Alla inlägg den 4 oktober 2015

Av Anita Ahlström - 4 oktober 2015 18:25

Det måste väl vara en av Sveriges största marknader? Så himla mycket bilar och så ofantligt många marknadsstånd. Hade sällskap med syster Marianne och köpte några marknadspresenter till mig själv. Tre pocketböcker (inga deckare), ett par fårskinnshandskar och en kofta. Däremot stod jag emot kanske fem-sex möjligheter att köpa nybakade munkar och brända mandlar. Det gäller att "hålla i". Innan marknaden hälsade jag på min andra syster som bor i ett av kommunens äldreboende - på en demensavdelning. Hon var glad och pigg och hade dansat för personalen innan jag kom. Jag hade med mig fyra kexchoklad och bad personalen att "åtminstone" ge henne en kexchoklad om dagen. Ett av hennes nöjen som jag tycker att hon skall få fortsätta att njuta av. Annars gnager mina bridgemisstag från igår fortfarande. Hur kan man fatta så ödesdigra beslut :-). Egentligen betyder det ju ingenting - och min partner grälar aldrig på mig som tur är. Man får ju försöka se saker och ting i sina rätta proportioner.

Ovido - Quiz & Flashcards