Alla inlägg den 17 oktober 2015

Av Anita Ahlström - 17 oktober 2015 19:24

Igårkväll sa väderkillen på TV4 att det skulle bli solsken och +9 grader så jag funderade på att gå en golfrunda. I morse när jag vaknade omkring 8.00 så var det verkligen ogästvänligt ute. O grader och helt vitt på marken. Jag kröp ned i sängen och beslutade att inte gå upp förrän isen hade försvunnit från bilrutorna. Det tog lång tid och jag skippade tanken på golf. Halv tolv åkte Ior och jag för att hämta en "kasse" medicin till Arne och sen gick vi en stadspromenad ner till hamnen i Enköping. Det var faktiskt en fin och solig oktoberdag. Fortsatte till Landsberga i Biskopskulla och köpte närvärpta ägg från bondgården. Därifrån till nästa lokalproducent: Franzens charkuteri på vägen mellan Långtora och 55:an. Församling? Där köpte jag arg korv, korv med citron och kummin och bratwurst. Allt hemgjort från "prickiga grisar" som gick omkring och bökade. Kommer inte ihåg rasens namn. Sen till Örsundsbro och Var Dags Rum. Jag hade sett att dom hade kläder från Bushnel. Jag fryser nästan jämt och behöver ullkläder så därför köpte jag koftkavajer och en mössa av 100% ull. Jag köpte också kexchoklad och Lions i Örsundsbro för vidare befordran till min godisälskande syster. Hon var på bra humör och tyckte att allting var bra och hon hade inga problem. Skönt att höra.

Ovido - Quiz & Flashcards